Uppdrag: Fläta

Vi har nyligen börjat med att ha bildlektioner under denna kurs. Vi har hittills haft två stycken. Jag har hela tiden trott att vi skulle få tips och idéer hur man kan arbeta med olika material inom bild med barnen. Hur gör man trolldeg? Vad kan man hitta på med lera, kritor, saxar osv?
Men icke har det varit så... Istället har det varit helt konstiga lektioner. Som nu till exempel hade vi som uppdrag att vi skulle fläta någons hår, ta kort på det och lägga upp på en särskild blogg där alla andra också lägger upp sina uppdrag...
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om detta... Känns som att vi bara fjantar runt. Jag vill ju lära mig något vettigt! Går ju på universitetet för fan!

Här får vi i alla fall se min fläta jag gjorde på Christopher mammas hår.


Kommentarer
Postat av: Anna

Man kan ju undra om varför ni skulle fläta någons hår.Kunde dem inte hittat på nåt roligare? Jag förstår hur du känner. Kram

2012-03-05 @ 09:57:47
Postat av: Anonym

Ja, det var ju ett konstigt påhitt. Hoppas det blir bättre snart. Kramar.

2012-03-05 @ 10:19:09
Postat av: Sofia

Det var alltså jag som glömde att lägga till mitt namn i ovanstående kommentar. Kram.

2012-03-05 @ 10:19:59
Postat av: Stefan L

Jaha, det blir mkt bilder på flätor det.

2012-03-05 @ 20:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: