Veckan som gått + ÖVERASKNING

Denna vecka började med plugg i skolan, men sedan har jag fått jobba hemifrån på grund av att Jessica har fått gå till sjukgymnast på grund av att hon och hennes pappa blev påkörda bakifrån i bilen. De var inga höga hastigheter men Jessica fick ändå ont i nack och rygg så hon uppsökte vårdcentralen. Men det har fungerat bra att plugga åndå. Hoppas att hon mår bättre på måndag så vi kan träffas och prata om hur vi ska lägga upp denna sista vecka.
 
Det är nämligen meningen att vi ska lämna vår första version av texten till vår handledare senast på lördag för att hon skall läsa igenom den så vi kan rätta det sista innan den skall lämnas in. Hoppas det inte blir alltför mycket jobb för jag skulle jätte gärna vilja vara ledig hela veckan mellan jul och nyår. Vå får hålla tummarna =)
 
Nu över till överraskningen...
Låt mig beskriva mig själv som en person som inte är så intresserad av att laga mat och jag är inte så duktig på det heller. Christopher är oftast den som står för matlagningen och det är jag glad för.
Men... häromdan fick jag för mig att testa att göra lasagn... och inte vilken lasagn som helst utan en gluten- och laktosfri! Varken Christopher eller hans föräldrar har testat på det så det var en ny utmaning. Jag försökte läsa lite på nätet och jag ändrade lite och vips så stod jag där med en gluten- och laktosfri lasagn som jag lagade helt själv utan hjälp. Och inte nog med det, den blev GOD =) Wohoo! Jag som inte kan laga mat lyckades laga något helt nytt som jag aldrig trodde jag skulle lyckas med.


Kommentarer
Postat av: Benny

Grattis till bra matlagning.
Håller tummarna för sista skolarbetet.

2012-12-08 @ 22:43:10
URL: http://heliflyg.blogg.se
Postat av: Sofia

Grattis till den goda maten . Hoppas att det går bra med uppsatsen och allt den sista perioden som återstår. Kramar.

2012-12-09 @ 11:12:30
Postat av: Anna

kul att höra att det gick bra med matlagningen. Lycka till med uppsatsen. Många kramar från mig till dig.

2012-12-09 @ 17:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: