Tips till pappa

Du kan spela låten Love is alla around (I feel it in my fingers), det är den jag går runt och klinkar på med jämna mellanrum. Den är lätt (D, Em, G, A7) också så då kan man öva på att sjunga samtidigt som man spelar. Det är ju en utmaning i sig.

Ta mig till havet är en annan lätt låt. Den går i tretakt men istället för att spela rakt ner på strängarna kan du köra fingerspel, 1,2,3 1,2,3 osv...

På ett berg är lite mer utmaning för där är rundgången D, A7, Bm, F#m, G, D, G, A7. Du skall spela två gånger på varje ackord alltså DD, A7A7, BmBm....

Sedan finns det ju Teddy björnen fredriksson vilken jag inte kan spela för där kommer C in som jag är dålig på att byta till och ett sista tips är Macken med Galenskaparna.

Hoppas att det gav dig några idéer =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till med gitarrspelandet och hoppas det går bra med studierna. Kramar

2012-01-30 @ 12:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: