Att åka vilse

För det första så vill jag berätta att jag gjorde provet idag och det kändes bra =) Nu får jag bara vänta på resultatet. Det andra jag vill berätta är om gårdagen.

Jag skulle åka ut till Hilmersgården för att lämna ett stativ till min kusin Robin som befann sig där. Jag hade aldrig varit där innan men jag tittade på en karta från eniro och förstod precis hur jag skulle köra.

Klockan var runt 6 på kvällen och det var mörkt ute. Jag satte mig i bilen och skulle rulla iväg, men jag kom på att jag hade glömt min väska med körkortet så jag gick in och hämtade den. Jag åkte sedan iväg, rullade förbi kungsbacka station och fortsatte med riktning mot Fjärås. När jag kört över en bro ser jag skylten "Hilmersgården" på vänster sida och svänger av.

Jag kommer ut på en landsväg, det finns ingen gatubelysning så jag slår på helljusen, men det är fortfarande väldigt mörkt. Jag åker och åker och det känns som att vägen aldrig tar slut. Tillslut börjar jag undra om jag missat någon skylt och börjar få lite panik. Jag vågar inte köra längre så jag svänger av vägen och stannar för att ringa Robin, men han ringer mig istället.

Han frågade hur det går för mig och jag förklarade för honom att jag tror att jag är vilse och han börjar fråga vad jag har kört förbi och vi kommer fram till att jag skulle fortsätta en bit till och han skulle gå ut på vägen för att titta efter mig. Jag fortsätter med Robin i luren, efter några få sekunder senare frågar han mig om det är jag som kryper med bilen långsamt på vägen och det var ju jag såklart och ett stenkast ifrån mig är Hilmersgården och jag har nått mitt mål.

Tänk om jag bara hade åkt några meter till innan jag fick panik, då hade jag ju varit framme. Jag var ju aldrig vilse, bara en rädd liten flicka. Aja, så kan det gå. Jag måste säga att det var jätte fint där borta och Eva har gjort så många fina glasgrejer!


Kommentarer
Postat av: Anki

Du är för go tjejen, om du hade kommit vilse så hade vi genast gått ut och letat efter dej. Det var roligt att du kom förbi! Kram

2010-10-30 @ 10:57:17
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Becca<3

Stopp! Stanna! vad gör jag nu?

2010-10-30 @ 13:51:12
URL: http://rebeccamariaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: